2013. szeptember 7., szombat

Ízetlen tréfa




I.
Cetli az Ország, Hatalom & Dicsőség
Faipari Vállalat kapuján:
"Haláleset miatt zárva
nyitás harmadnapon"


II.
Senkivel nem kell elszámolnom
közületek
ezért az ízetlen tréfáért -
csak a Jóistennel.


III.
Helytartók! A helyet tartsátok,
ahol megállhat a hit!
Az ítélet nem
rátok tartozik.


IV.
Azt értem, hogy a jó pásztor
sem maradhat éhen;
időnként le kell vágnia
egy egy birkát.


V.
A Jóistennek nincs
humorérzéke?
Nézd meg, milyennek teremtett
téged és engem.


VI.
Mindig elfelejtjük
hogy a pásztor
valójában
kannibál birka.


VII.
Én vétkem, én vétkem
én igen nagy vétkem -
gyónom nektek is, testvéreim
elbitangoltam.



2 megjegyzés:

  1. A hatodik inog bennem, lehet, hogy ez lesz helyette:

    VI.
    Mindig elfelejtik
    helytartók és pásztorok -
    hogy valójában a
    birka falja itt a birkát.

    VálaszTörlés
  2. gyötrődtem rajta, de ehelyett:

    VI.
    Nem
    kérek kegyelmet érte -
    a pásztoroktól és helytartóktól
    minek is tenném...

    végül egy provokatív, (az előző hozzászólás variációjánál is) szókimondóbb "végleges" ül most a versben. Még mindig szívesen azonosulok e variáció szelíd lemondásával, de nem ennek alapoztam a "jó pásztor is levág egy-egy birkát" gondolatával, és nem baj, ha valahol végre megfogalmazom, miért nem érzem a szükségét (még?), hogy a hitem bármelyik tételes vallás keretein belül definiáljam.

    VálaszTörlés