2013. szeptember 15., vasárnap

Rembrandt öregszik




Nem festek valami jól
ezen a képen.
Sokan mondják, hogy nem festek
valami jól.
Hogy érdemtelenül keresek jól vele -
A Polgárőrség Házába rendelt
képpel például.
Megvolt a magam baja azzal a képpel,
eleget háborogtak az önkéntes legénység
háttérbe tolt alakjai, hogy miért
nem állítottam egyszerűen sorba őket -
s hogy a sor elé csak az ifjabbik báró Pumerland,
meg Vlaerdingen lovag állhatott volna ki - hisz
ők parancsnokolnak.
A többi Isten és ember előtt egyaránt
egyenlő velem...

Nem festek valami jól
ezen a képen.
Nem is azt festettem. Nem a
kackiás ifjúságom,
amit egykor.
A szájam sarki félmosolyt,
vagy az idegesítően széles orrom
vékonyabbra -
nincs már kedvem ennyire sem
össze-vissza hazudozni az ecsettel.

Nem festek valami jól
ezen a képen.
De - ennyit tanultam.
Ennyi sikerült, és
leginkább ilyen a magam valósága -
nekem, aki nem festek valami jól,
már ez is egyfajta eredmény.

Besötétedik -
és én még mindig nem festek
valami jól.





2 megjegyzés: