2017. július 1., szombat

Teljesség-átiratok (51.)


Victo Ngai: Cobol BrainDrain (Computerworld 2012, may)






Jóslás a trágyaözönről
Minden megnyilvánulásod, mely szépen, üdén, szabadon kibontakozik: ajándékod; miden megnyilvánulásod, mely mohóságodtól bűzlik: ürüléked. Bármelyikünkből sokkal több salak fakad, mint adomány, s ez ellen nincs más segítség, mint hogy salakunkat eltakarítjuk; ehelyett az európai ember kezdettől fogva és mindinkább, ürülékéből rendszert, törvényt, erkölcsöt épít, amit fegyverrel, pénzel, hatósági pecséttel rangos testülettel őriz és mindenkitől megköveteli, hogy e bélsár-palotákhoz és ünnepélyes ganajszobrokhoz igazodjék. Ezek folyton repedeznek, omlanak, általános bűzt és viszketegséget terjesztve; s egyre több, frissebb, puhább ganajjal kell toldani-foldani őket. Lassanként az emberiség egész ürülék-metropoliszt emelt maga fölé, mely most, a huszadik században ráomlott a gazdáira. Ahogy valamikor az eget ostromló óriássá nőtt emberiségre tűz- és víz-özön zúdult, most a ganajimádóvá törpült emberiséget utolérte a trágya-özön. Évszázadokig nem lesz egyéb, mint fojtogató bűz, mocsokban evickélés, háborúzás durrogó, rotyogó, trágyaszagú fegyverekkel a régi fényes fegyverek helyett, míg a ganaj-kor embere ki nem pusztul. Aki az egész földgolyóból pöcegödröt csinált, most belefullad.
Mit lehet tenni a trágya-özön ellen? orrunkat befogni, semmi egyebet. Mert aki valamelyik ganajtornyot le akarja bontani, csak egyik helyről a másikra hordja és közben maga is szaporítja a rondaságot. A trágya-özön magától fog lefolyni, lassan, míg a trágya-korszak embere az utolsóig bele nem fullad. Aki bármilyen iránynak, rendszernek, emberi kigondolásnak szívvel-lélekkel behódolt, azt elborította a trágya-özön; aki a tiszta érzést, szabad látást, örök mértéket őrzi, bárkában lebeg a trágya-özön felett. S ahogy a vízözön után megjelent az égen a szivárvány, jeléül, hogy vízözön nem lesz többé: majd megjelenik az égen a tiszta fehérnemű, jeléül, hogy trágyaözön nem lesz többé.
(Weöres Sándor: A teljesség felé)







Érpatak modell-egén
feldübörög a
Red Bull Air Race







drónná alakult repülésünk kézivezérel
lenn a tömeg néz apu végy ezt apu végy azt
ott fenn a pilóta de sejhaj itt lenn a pilóta
tápáramköri-emberiségtest látványt izzad
hallod az égés fenn füstcsíkforrásból hogy dübörög?
drónná alakult repülésünk fentről kameráz
nézd milyen aprócska az a kis kék pötty ott lenn az vagyok én -
az vagyok én az vagyok én ott néz nézd ott pont nézed ahogy nézek!

drónná alakult repülésünk trónján ott lebeg apu fenn
apuszükségletnek kell mit tehet apuszükséglet nem száll le
dolgát teszi apuszükséglet vesz fagyit és kólát
tápáramnemköriapu nézd hogy kerüli a bóját
lenn pitykében a pitykék pitykéznek a pitykefalatkán
mit tehetünk nézünk ez ma a show
Red Bull-t nem Hellt inkább mer' az olcsóbb
az vagyok én nézd az vagyok én hogy nézek!

beleszürkül reggelre az ég is
feldübörög a gép és pittyegnek a gépben a nullák
égostrom ugyan ég és tér rég nincs csak a frontok
csak a folyvást ellenséges égéstérátvonulás
drónná alakult repülésünk trónján apu fenn
nézd meg a híreket édes - apu mit üzen
nézd milyen apró ott az a kék pötty az vagyok én
az vagyok én az vagyok én ott nézek nézd pont nézed ahogy nézek!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése